FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Let Life Come To U

Av Ellinor Innala Nilsson - 15 augusti 2011 20:14

Min tankar går kring mamma idag. Hon ligger på sjukhus, har blivit opererad i ryggen :/ en planerad operation men inte ack så otäckt. Jag har precis pratat med henne, hon var trött, hungrig o hade ont, fullproppad med den fantastiskt smärtstillande drogen Morfin.. Jag har själv fått erfara den, o när det känns som om man ska dö av smärta är den ta mig tusan en lifesaver! Men det är i doktorns skåp den hör hemma o inte i gränden vid grannkvarteret. Hur som helst mådde hon okej, SKÖNT! Ska förmodligen åka o hälsa på henne imorgon :)


 

Mamma o Ja har inte alltid haft det så bra.. Jag flyttade hemifrån när jag var femton, något som förvisso förde oss mer samman. Jag antar att man inte "saknar kon fören båset är tomt". Är nog inte ensam om att ha ett komplicerat förhållande med sin mamma, men vissa dagar är svårare än andra, dem flesta dagarna blir lättare, allt eftersom tiden går, jag antar att man mognar. I sig själv, i sina tankar och i vanan. Älskar min mamma, självklart. Ibland önskar jag bara att jag kunde ge henne all min styrka, all min energi, att orka, att kämpa, att växa. Jag kramar henne nu, i sinnet. O ja hoppas hon känner den kramen där hon ligger ensam på uppvaket på sjukhuset och förstår att hon egentligen inte är ensam utan bara en bit ifrån.


Drömmar finns, verkligheten också.


Jag fäller en tår för dig.

För att jag älskar dig av hela mitt hjärta.

Jag fäller en tår för dig.

För att jag ser hur ditt liv brister.


När jag ser på dig ibland önskar jag att det gick att frysa det ögonblicket.

Men sen ser jag någon annan.

Jag vill att du ska vara den du är född till.

Men du ändrar ditt liv för en stund.

Drömmer dig bort till livets ände.

Jag hoppas du en dag kommer förstå.

Varför jag ibland fäller en tår, mamma.

2003 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger. Han sjunger om vårens varma vindar. Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt. Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och ...

Ovido - Quiz & Flashcards