FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Money, money, money, must be funny, in a rich mans world!

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 augusti 2011 18:47

:/ Var på banken för en stund sen.. på möte för att se om o hur mycket man skulle kunna få låna om vi hittar ett hus. Det vi bor i nu hyr vi bara, o ägarna vill inte sälja. O den bittra sanningen är ju att man inte vill bo i någon annans hus resten av livet. Man vill kunna ha något eget, där man betalar till sig själv, kan renovera, inreda o bygga som man vill, utan att be om lov o förlora pengar på det. Men till verkligheten hör ju även att du ska vara god för en hel del pengar för att kunna köpa. Det är inte bara att knalla in på närmsta bankkontor o säg att man hittat ett hus man vill låna till o förvänta sig att det funkar.. ack nej.

Visst, man fattar ju att det inte ser ljust ut i dagar som dessa, med en regering som den vi har :/ som tycker att 15% i kontantinsatts, ja det låter ju vettigt, särskillt eftersom huspriserna ligger runt 2milj, o visst, ca 350.000, med lagfart o pantbrev, det är väl rimligt att man har det undanstoppat i madrassen.. eller hur!

Till saken hör ju att jag pluggar.. o tydligen är det inget bra, att investera inför framtiden, skaffa sig en högskoleutbildning som förhoppningsvis leder till en bra o ganska tacksam lön, nä, varför skulle det gynna någon?! Nopp, har du studielån, så räknas inkomsten som noll, att jag sen råkar få in 8.600 fast varje månad av CSN, det är ju pengar som bara går upp i rök, visst..


Ja visst, loppet var ju inte helt kört, o va fan förväntade jag mig egentligen, bra naiv man känner sig ibland. 1,500,000kr som max var det huspris vi kunde titta efter. O nä, det e inte lite pengar, men att bo på bjäre är fan inte billigt heller, o ja vill inte ha ett fancy hus mitt i Båstad eller vid havet i torke, men trotts att du nöjer dig med ett råtthål i skogen, ligger det på bjäre, så kostar det pengar! Visst man kan hitta något fint för dem slantarna, absolut, men det är ju kontantinsatsen som liksom sätter käppar i hjulet.. nä jag har ingen madrass med tusenlappar i. Jag e en vanlig knegare som börjat plugga, hur mycket tror dem att man ska hinna spara? Nudlar i all ära, men jag tänker ta mig fan inte börja vända på trosorna för att jag inte har råd att tvätta! ;)


Ä, ja e kanske glöttig.. men man har ju en dröm, I have a dream.. o man blir väl bara trött på alla käftsmällar man ska få ta för att man e en fattig student ;) Man känner sig så löjlig när man tänker att vi kan äga ett fint hus.. ha, ja när vi e 40 kanske :/ Nä ja e int bitter som Robert Gustavsson säger.



Ha, just det, på vägen hem från banken, lite smått deprimerad i bilen, ser vi en text på en bil framför oss.. gissa vad där stod, "på väg mor orealistiska mål" tack för kaffet, see u later alligator. Ödet just slapt me in the face ;)



 
 
Ingen bild

Flis

19 augusti 2011 08:42

Det är bara pået igen! Du vet , vi löser detta! (: <3

Ellinor Innala Nilsson

19 augusti 2011 09:36

Det är ju tur ja har dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger. Han sjunger om vårens varma vindar. Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt. Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och ...

Ovido - Quiz & Flashcards