FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Education is what survives when what has been learned has been forgotten.

Av Ellinor Innala Nilsson - 22 september 2011 21:04

Det har varit fantastiskt intressanta dagar i skolan denna vecka!

Vi har fått föreläsningar av en kvinna, som i botten är socionom och som sedan dokrorerat inom psykiatri och framförallt schizofreni.

Herregud var hon kan mycket! Hon har arbetat inom psykiatrin i 22 år.. hon har sett det mesta.

Vilka historier hon delat med sig av, o så lite vi egentligen vet.

Visste ni vilken drog som har störst sannorlikhet att trigga igång schizofreni? Hacsh! Den du! Tänk att en drog som i folkmun ofta anses så oskyldig o förlåtlig kan vara så farlig.. mm nått att tänka på!

Imon ska vi få föreläsning från tre män som alla har diagnosen schizofreni, ska verkligen bli en upplevelse!


Sitter o kikar på tradera just nu.. kollar efter nya ojektiv o annat skoj. Hade så gärna velat ha ett vidvinkel!

Lägger upp lite bilder på min kusin som jag tog förra sommaren, använde delvis hennes kamera, en D200, samy hennes telezoom objektiv, masstigt att fota med :)


    Blev lite photoshophysteri på denna ;)                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger. Han sjunger om vårens varma vindar. Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt. Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och ...

Skapa flashcards