FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Energi när den behövs som mest!

Av Ellinor Innala Nilsson - 24 november 2011 09:29

Vart tar tiden vägen? På söndag är det första advent, o vart e snön? Känns knappast särskilt "juligt"..


Har haft hemstudier i tio dagar.. Kanske låter najs o så men nä.. Att först ha ett fullspäckat schema i skolan, med fem dagar i veckan, så man inte har en chans att varken orka eller hinna med att läsa hemma, för att sedan enbart läsa de 10 dagarna man är ledig, det e inge bra. Man blir helt tjock i skallen :( Ja så är det tenta om en vecka, känns väl så där. Men, känns det nånsin bra inför en tenta?


Hämtade ut min tenta i psykologi igår, visste att jag hade fått ett G men ville kolla poängen.. 1poäng från VG!! Va fan??!! Jaja, klart man e nöjd o så :) men det sticker ändå lite i ögat på en ;)


Känner mig allmänt svullen i hjärnan just nu.. Så mycket i skolan och så mycket annat man vill hinna med.. 


Men vissa saker gör en glad, ger energi!! 

Förra fredagen var det tjejkväll hos Flisisen med dem bästa :) 

Nathalie hade fyllt år så det firades med hemagjord pizza, paket och spel, underbart!!! 


Inte nog med det blev det premiär för "Halv åtta hos mig" som vi är ett gäng som ska turas om att hålla i :) Först ut var Martin och Maria. Kan tipsa alla om detta, tiden bara sprang iväg, i en kombination av prat och massa god mat, snacka om att få ladda batterierna :)

Det är så viktigt med vänner, att få finnas runt de man älskar, o de som älskar en tillbaka! Vad vore man utan dem? dem som faktiskt finns där alltid, dem som kan ta ens dåliga dagar och som kan säg till en att skärpa sig när det behövs. Dem som står pall helt enkelt! Fan vad jag älskar er!!!! Och tack för en fantastisk helg :)

Bjuder på lite pics från dessa två tillfällen, något suddiga, men ack så charmiga ;)


                                               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger. Han sjunger om vårens varma vindar. Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt. Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och ...

Skapa flashcards