FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Vardagskonfekt i vacker förpackning,

Av Ellinor Innala Nilsson - 7 februari 2012 19:34

Hemma efter en låååång dag i skolan. Hade föreläsning i straffrätt idag, väldigt intressant faktiskt. Vår lärare är nog ännu intressantare dock ;)

Slängde sig med diverse citat plockat från Strindberg och Simpson och berättade massor av anekdoter om hur han blivit plötsligt misshandlad av en man som gått in i fel trapphus och trodde att vår lärare låg med hans tjej, hur hans hund bitit grannen i häcken och att polisen, eller "snuten" som han själv sa, tyckte det var synd att hunden skulle gå kopplad.

Haha han är minst sagt en rolig figur iaf, vilket är skönt om man ska orka föreläsning 8-16 :)


Chickan fick sin kemiska kastrering idag! :O

Nu ska han förhoppningsvis sluta "skvätta" vart än han går. Fast enligt vetrinären kommer det bli tvärtom de första 4-6veckorna.. baaah, hans testosteron kommer alltså skjuta i taket.

Det kommer bli som en direkt injektion av manligt syndrom i hjärnan.. kan ni tänka er?!

Han kommer bli en ännu tuffare skolpolis än han redan är och förmodligen lyfta på benet vart än han går. Men det går ju över och ska förhoppningsvis försvinna helt!!! Vore underbart att slippa torka kiss faktiskt :P


     


Dessutom sitter vi utan vatten.. Ja, pumpen har visst gått sönder så kranarna e ta mig tusan snustorra! Inte precis så att man vill gå ut till dammen o tvätta sig eller hämta in vatten ;)

Nä, vi får va glada att det finns snälla grannar, får låna dusch och fylla dunkar med vatten.

Inte ens toan funkar ju.. den måste man hälla en hel spann vatten i för att spola med, och då sitter vi ju utan vatten haha, så det får vi också hämta dunkar till.

Så beroende man är, verkligen! vatten is tha shit kan ja säga! Hoppas på att rörmockaren kan ta sig hit inom det närmaste och släcka vår törst! XD


Slänger in lite fler härliga bilder från fotodagen med dem underbara, Flisan & Maria <3

Älskar er tjejer, så himla mycket! U make my world shine!


   


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger. Han sjunger om vårens varma vindar. Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt. Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och ...

Ovido - Quiz & Flashcards