FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

U talking to me?!

Av Ellinor Innala Nilsson - 8 februari 2012 17:51

Då var man åter hemma efter en dag med Straffrätt i Malmö. Fick chansen att luncha med Finaste Flisan också, inte var dag det händer! :)


     

Minne från LadysNight :)

 

Lagom till att jag ska stiga av tåget i Båstad ikväll.. ett för den delen väldigt försenat tåg :/.. så möts både jag och flera passagerare av en kraftigt irriterad man, eller kille.

Eftersom tåget var väldigt försenat, saknade ett tågsett så hade det varit väldigt överbefolkat hela vägen från Malmö. Tågvärdarna hade inte en chans att kolla biljetter på oss. Jag antar att det var därför tågvärden stod precis vid utgången av tåget och nu kollade av när vi ändå passerade för att gå ut. Spelar kanske mindre roll när vi ändå ska av, men han har ju trots allt ett jobb att sköta.


Då är där en kille i kanske.. 20-25årsåldern som börjar moppsa sig. Ja, moppsa, för jag tycker faktiskt att det e rent sagt oförskämt och töntigt på samma gång att ge sig på en tågvärd som han gjorde. Han tyckte det var en idiot till tågvärd som skulle kolla hans biljett när han skulle gå av, och detta förklarade han klart och tydligt.


Tågvärden försökte vänligt förklara att han bara gör sitt jobb och att visa biljetten ingår i att åka tåg. Till svar får han ett mycket otrevligt; "du vill inte jävlas med mig" typ.. KOM IGEN!!! Va fan?!!! Tågvärden sa det att han återigen bara gör sitt jobb och att killen inte var välkommen på tåget igen.. vilket tyvärr inte kommer spela någon roll, men ändå. Till svar får han att han minsann var ett jävla rövhål som var dum i huvudet, etc.. En tjej i hans sällskap försöker lugna honom men jag antar att hans testosteron var skyhögt vid tidpunkten och manligheten kan man aldrig vika på ju!


Han gick ju av, och tåget körde vidare, men jag kan inte undgå att tycka att det var en väldigt obehaglig människa. O fy vad tågvärdarna måste få stå ut med mycket sånt skit, obefogat. Inte okej!

Hela vägen hem svor jag för mig själv. O man önskar att man hde stake nog att knäppa han på näsan och säga till han att flyga dit pepparn växer.. men lilla Nasse och Puh växer i stället i en.

O hela tiden tänkte jag i juridiska termer, eftersom det är det vi läser nu ;) haha, kunde ju drämt lagboken i skallen på han, det hade nog gjort verkan! :P


Nä, sluta upp o larva säger jag, bete dig som folk och pissa ut den där jävla testosteronen som för övrig inte klär dig det minsta!!  


  

Får hota med min bror istället ;)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger. Han sjunger om vårens varma vindar. Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt. Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och ...

Ovido - Quiz & Flashcards