FotoholicElle

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Hjärtegull som värmer även den kallaste

Av Ellinor Innala Nilsson - 29 mars 2013 19:01

Ur högtalarna strömmar Lars Winnerbäck sånger.

Han sjunger om vårens varma vindar.

Han sjunger om självuppfyllande, om att göra det omöjliga möjligt.

Jag sitter på ett mörkt kontor, med raggsocker och en kopp te som för länge sedan svalnat och blivit kallt.

Jag tänker.

Tänk så lite men så mycket allt kan kännas på samma gång.

Vi lever stundvis i en sådan enkelhet, att även den känns svår.

De lättaste beslut kan kännas tyngst att bära.

Jag tänker på allt jag har.

Jag tänker på det jag förlorat.

Men jag kan inte känna en minsta bit av avundsjuka på andra.

Jag har det jag har, mer än många, mindre än vissa.

Jag kan sakna mycket.

Jag saknar det nog varje dag, det jag förlorat.

Jag vet inte om det för alltid kommer att vara borta eller om jag en dag får tillbaka en bit av det.

Oavsett så är jag nog lycklig.

Jag har så mycket att vara tacksam för, även om det finns tankar och känslor inom mig som påminner om sorg.

För jag tror att det är sorg.

En liten bit som fattas.

Men även den sorgsne kan känna lycka.

Även mörka tankar kan delas av ljusa.

Jag är glad för de männsikor som finns i mitt liv.

Är det en sak jag lärt mig så är det att man väljer den familj man vill ha.

Jag har en stor familj, av nära och kära, av vänner.

Och jag älskar dem otroligt mycket.

Det är dem som bär upp en när den där sorgen känns för tung.

Det är dem som plockar fram alla de vackra sidorna och tankarna inom en.

Tack för att ni finns i mitt liv.

Tack för att jag får dela både bra och dåliga dagar med er.

Tack för att jag får ta plats, och lika mycket får vara mig själv.

Tack för den plats jag har i livet, oavsett motgångar, tack! <3 



Tankar kommer så lätt till en, de är en del av ens inre,

så omfamna dem och låt dem finnas, även de som är jobbiga ibland.


Något som verkligen värmer i bröstet på en är dessa små hjärtegull.

Jag blir kär var gång jag träffar dem!

Hampus & Hugo, ett tvillingpar som kämpat sig igenom något som kunde tyckas omöjligt när de föddes i v 27.

De valde att ta strid för livet, och vann!

Och ovanpå allt fick de världens bästa föräldrar.

Tack för en härlig fotografering!

<3


              


GLAD PÅSK!! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 maj 2013 20:46

Jag hugger i sten och jag tror att jag sakta börjar se en kontur.   Jag är ingen stressig människa. Ingen jäktig person. Jag tar det mesta med ro, är lugn och känner mina fötter mot jorden. Men ibland kan jag känna av den där känslan. Det ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 18 maj 2013 18:07


Oj vilken härlig lördag detta är. Den börjar med sovmorgon och en nyttig brunch på det bestående av havrepannkakor med jordgubbar och jordnötssmör :) Sen städning, lite solande i trädgården och en löprunda i det härliga vädret. Dessutom har jag...

Av Ellinor Innala Nilsson - 9 maj 2013 19:32

Liten och oskuldsfull och älskas av så många.   Det är väl så det är. En så liten människa ryms i en så stor famn av kärlek. Det är aldrig långt till ett leende. Aldrig svårt att skratta. Tänk att en så liten person kan få så många av oss v...

Av Ellinor Innala Nilsson - 23 april 2013 20:06

I hear the train a comin'It's rolling round the bendAnd I ain't seen the sunshine since I don't know when,I'm stuck in Folsom prison, and time keeps draggin' onBut that train keeps a rollin' on down to San Antone..When I was just a baby my mama told ...

Av Ellinor Innala Nilsson - 24 mars 2013 12:57


Jungfru Maria hon satt på stätta, hon borsta och hon flätta, hon bad till Gud allena, att regnet måtte lena, och solen måtte skena, först på folk och sen på fä, och så på Jungfru Maria lilla vita knä. (Trollformel mot regn, Bengt af Kli...

Ovido - Quiz & Flashcards